Efektywność i użyteczność w biznesie – sprawdź, gdzie tracisz pieniądze.

Jak 10 pytań coachingowych, może usprawnić działanie Twojej firmy?

Procesy, procedury, zadania, obowiązki, plany, struktury, finanse, zespoły, działania, strategie – firma. Tysiące maili, papierów, informacji, administracji, marketingu, opisów projektów, raportów, procedur i standardów.

Czujesz się zmęczony po tym wstępie? Ja też. Co dopiero firmy. Good news: jest na to sposób.

Pracując wiele lat w biznesie i spotykając się z kontrahentami, zaobserwowałam, że firma to po pierwsze ludzie, a po drugie to, co oni robią. Zawsze fascynowało mnie upraszczanie procesów i wdrażanie takich rozwiązań, które uczynią pracę mądrzejszą. Mądrzejszą, czyli efektywniejszą, sprytniejszą, pochłaniającą mniej zasobów.

W swojej indywidualnej praktyce współpracuję z firmami, w taki sposób, aby pomóc im spojrzeć na wykonywane działania z innej perspektywy – z perspektywy użyteczności biznesowej. Przekazuję Wam fragment mojego podejścia do tego tematu.

Szczere odpowiedzi na poniższe pytania, pozwalają spojrzeć na biznes i stanowiska poszczególnych osób oraz zadania działów zupełnie inaczej.

  1. Po co to robię?
  2. Dlaczego to robię?
  3. Jak mogę zrobić to szybciej?
  4. …lepiej?
  5. …taniej?
  6. …korzystniej?
  7. Co te działania wnoszą?
  8. I co dzięki tym działaniom osiągamy większego?
  9. Co by się stało, gdyby nagle nikt nie wykonywał tych czynności przez tydzień i miesiąc?
  10. Czy ten proces wykonywany jest najlepiej jak to możliwe?

Jak wprowadzać zmiany?

Cykl wprowadzania zmian jest złożony i długotrwały. Magiczna pigułka nie istnieje. Powyżej znajdują się przykładowe pytania niezbędne do przeprowadzania pierwszego etapu prac: analizy stanu obecnego.

Pozostają działania takie jak:

  • opracowanie strategii/planu wdrażania zmian,
  • komunikacja wewnętrzna,
  • zaangażowanie zespołu w zmiany,
  • wprowadzenie zmian,
  • utrzymanie kursu,
  • ponowna analiza użyteczności.

Wprowadzanie zmian optymalizacyjnych ma kilka swoich punktów newralgicznych takich jak komunikacja wewnętrzna. Każda firma powinna wprowadzać zmiany w odpowiedni dla siebie sposób, uwzględniając swoje potrzeby i możliwości, dlatego współpraca przy optymalizacjach wymaga indywidualnego podejścia i pełnego zaangażowania na każdym z jej etapów.

Zapraszam do kontaktu.